hétfő, január 16, 2012

Breaking! Paleo kenyér vol. 3!

Történt, hogy családom kenyérfalóját megérintette a cukorbetegség szele, én pedig azonnali diétára kényszerítettem. De hogy kicsit könnyítsek az ügyön, első látogatása alkalmával ismét kenyérsütésbe fogtam. Hát ez született belőle:


Hozzávalók:
  • 175g mandulaliszt (nem darált mandula!)
  • 175g darált dió
  • 100g zabkorpa
  • 50g kókuszliszt
  • csipet só
  • 4 tojás
  • 2dl kókusztej (sűrű, tejszínes)
  • 2+1 evőkanál zsír (liba- vagy vajzsír)
  • 1 nagy marék szezámmag
Tanulság, hogy este könnyebb és egyszerűbb kenyeret sütni, mint kenyeret fotózni. És mivel (kóstolás után) a teljes bucit elcsomagoltam, be kell érnetek ezekkel a képekkel :)
Ez a kenyér küllemre is és ízre is egy finom, teljes kiőrlésű, magos kenyér paleo-alternatívája (ha alternatívákban gondolkodunk:). Ha nem diétáznék, most magamnak is összedobnék még egy veknit és szedvicsgyártásba-falásba fognék. De nem. Nem és nem. Neeeeeem! Beérem a nosztalgiával, amíg leírom nektek, hogyan készül.
A sütőt előmelegítjük (alsó-felső sütés, 160 fok).
A száraz alapanyagokat (mandulaliszt, darált dió, zabkorpa, kókuszliszt, só) összekeverjük. A diót sikerült egy kicsit olajosra darálnom, így azt szétmorzsoltam a lisztben, mint a vajat, míg egyenletesen el nem oszlott.
A kókusztejjel és a 2EK zsírral habosra verjük a tojást és hozzáadjuk a liszthez. Egy sűrű, ragadós, tapadós masszát kapunk. 
A kenyérformát kikentem zsírral, beszórtam szezámmaggal és belenyomkodtam a tésztát. Mivel nem folyós, úgy kellett belekanalazni, nyomkodni, hogy összeálljon. A kenyér tetejét szintén megkentem zsírral és megszórtam szezámmaggal. A végén egy kanállal jól belenyomkodtam a szezámmagot. Mehet a sütőbe, kb. 1,5 órára. (Én 2 órát sütöttem, nem égett meg, de a széle már nagyon kiszáradt. Elég az a 1,5 óra. Persze, sütőfüggő, mint minden.)
Jó étvágyat!

4 hozzászólás:

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki! Mmm, egészen kedvet kaptam hozzá én is. De nem és nem!:)
Sajnos, a mi kenyérfalónk nem szereti a teljes őrlésűt sem, így számára nincs alternatíva (de nem is akar ilyet).
Azért én gratulálok a szemre is nagyon finom kenyérhez!
üdv,
MW

Ancsa írta...

Sziasztok! Kezdő vagyok és a kenyeret megpróbáltam megsütni de nagyon töménynek sikerült és morzsolódik pedig a tojás sárgáját is beletettem.Gondolom a kanál méretével és púpozásával is elszámoltam magam.Nem adom fel.
valakinek puhára sikerült? Mit rontottam el? Ez filozofikus kérdés volt

botao írta...

@Ancsa: Bevallom, azóta nem sütöttem meg, és már nem emlékszem biztosan, hogy mennyire morzsálódott. Talán mint egy normál, teljes kiörlésű, sokmagos kenyér. Szóval lehet, hogy semmit sem rontottál el. ...A lényeg, hogy finom legyen :)

Névtelen írta...

Sziasztok,

Kipróbálnám ezt a kenyeret, kérdés csak az, hogy ha légkeveréssel sütöm, akkor hány fok és hány perc vajon?

Köszi: Tí

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...