hétfő, február 27, 2012

Csicsókakrémleves

Most miért veszel ilyen sokat? Én ebből úgysem eszek! Egyedül fogod megenni! - háborgott Ínyencebbik Felem a piacon a fél kiló csicsóka láttán. Na, azt majd meglátjuk, gondoltam én... 
Tény, hogy a csicsókának nagyon jellegzetes íze van, valaki vagy szereti, vagy utálja. Éppen ezért, nagyon ügyesen, óvatosan, kreatívan kell ízesíteni, mert elég egy megfontolatlan fűszer és oda az ízharmónia. Nekem több kísérletem is zátonyra futott már. Most, egy hirtelen ötlettől vezérelve arra jutottam, megpróbálom a zellerkrémleves mintájára, hátha a kókusztej finomít az ízén.
(Paleo szempontból fontos tudni, hogy minden híreszteléssel ellentétben, a csicsókának semmi köze a krumplihoz, nem tartalmaz keményítőt (forrás: nutritiondata). Ezért sem értettem, miért zártuk ki oly sokáig a paleo alapanyagok köréből. Mindegy is. A lényeg, hogy végre lehet, hivatalosan is "rehabilitálva". Éljen a csicsóka!) 

Hozzávalók:
  • 1/2 kg csicsóka
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 4 dl kókusztej
  • frissen őrölt fekete bors
  • csipet szerecsendió
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • (1/2 chili)
  • 4 nagy evőkanál vajzsír
  • 1 csík szalonna
  • 1 nagy marék friss zsálya

A csicsókát elméletben nem kell megpucolni. Ami akár jó hír is lehetne, de mivel általában kívül tiszta sár, jó alaposan le kell kefélni hideg víz alatt. Olyan, mint a cékla... pfff. Így én inkább a pucolás, kevesebb sikálgatás mellett döntöttem (így a leves színe is szebb lesz:).

A fokhagymát szintén megpucoltam, vékony szeletekre vágtam, majd némi vajzsíron megpároltam. Aztán hozzáadtam a felkockázott csicsókát, felöntöttem kókusztejjel, sóztam, borsoztam, fűszereztem (szerecsendió, fahéj, chili - csípőset nem kedvelőknek lazán elhagyható:) és végül puhára főztem. Végül hozzáadtam 2 EK vajzsírt,összeturmixoltam és kész!

A szalonnát felcsíkoztam és üvegesre pirítottam.

A zsályaleveleket pedig a maradék 2 nagy EK vajzsírvajzsírban ropogósra sütöttem. Óvatosan, mert könnyen megbarnul, megég. Közepes hőfokon, lassan, pár perc alatt kész.

Tálaláskor a levest bőven megöntözöm zsályás vajzsírral, ropogós szalonnát szórok a tetejére... éééés: igazam lett. Naná! Végül örülhettem, hogy maradt nekem egy tányérra való :D

Ti szeretitek a csicsókát?

6 hozzászólás:

Névtelen írta...

Sajnálatos módon a csicsóka nem paleo!:(

Névtelen írta...

Sajnálatos módon a csicsóka nem paleo!:(

botao írta...

De aaaaz! :PPP
http://elmirapaleokonyhaja.blogspot.com/2011/12/petrezselymes-gnocchi.html

botao írta...

miért ne lenne?! :))))

Névtelen írta...

Szia!

Mert szaponint tartalmaz, ezért szerintem sem paleo.
Lásd wikin: http://hu.wikipedia.org/wiki/Csics%C3%B3ka#Beltartalmi_.C3.A9rt.C3.A9kei

Üdv.

Névtelen írta...

Nem tudom miért nem írsz február óta, én kezdő paleos vagyok, az internetet bóklászva a magyar oldalak közül a Tiéd jön be legjobban, és szívesen olvasnék további recepteket-javaslatokat is.
Klári

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...