péntek, december 16, 2011

Almás lilakáposzta, ahogy én szeretem

A káposzta és a liba-, kacsasültek jóbarátok. Télen pedig nagyon jó köret a káposzta. Ezen nincs is mit ragozni. Azonban az elkészítési módot lehet cifrázni olykor, nehogy ráunjunk a káposztára. Pláne, ha nem igényel különösebb erőfeszítést, pluszmunkát. 
A lila káposzta pedig nemcsak a szárnyasokkal van jó barátságban, de a gyümölcsökkel is. Tavaly nagyon beleszerettem a narancsos káposztasalátába (nyersétel rajongóknak különösen ajánlom). Idén pedig az almás, párolt variáció a kedvenc. Nem saját ötlet, nagy hagyománya van a német konyhában és magyar receptoldalakon is találkoztam már néhány variációjával. Íme az enyém!

Hozzávalók:
  • 1/2 fej lila káposzta
  • 2 közepes méretű alma
  • 3-4 db szegfűszeg
  • frissen őrölt fekete bors
  • 1 csapott evőkanál xilit
  • balzsamecet
  • 1 evőkanél vajzsír
(A fotón a háttérben libacomb látható. De sajnos elfelejtettem már, hogy hogyan csináltam és sehol nem találom a cetlit, amire felírtam. Ciki, de megesik ha nem írok azonnal posztot egy receptből. És most nem írtam. Bénázás a négyzeten.:)
A lila káposztát vékony csíkokra vágjuk, az almát meghámozzuk, felkockázzuk és a kettőt közepes lángon, a szegfűszeggel és egy csipet sóval összepároljuk. Egészen addig, míg az alma "szétfő" és eltűnik a káposztás lila ködben (kb. 20 perc). Majd sózzuk, borsozzuk, xukrozzuk, megöntözzük balzsamecettel. Mindezt ízlés szerint adagolva. További 5 perc párolás. Végül hozzáadjuk a vajzsírt. Kész!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...