péntek, november 11, 2011

Márton napi libaságok I.

Nagy libalakomákat az idén sem tervezek, de legalább most nem csak a köret, de a liba is megvolt már az első körben. Egyszerű, gyors, csoda finom.

Hozzávalók (2 főre):
  • fejenként 1 libamell
A kelbimbóhoz:
  • 0,5 kg kelbimbó
  • 1 vékony csík szalonna
  • 1 szárított (vagy akár friss) chili
  • frissen őrölt fekete bors
A szószhoz:
  • 2 púpozott EK natúr szilvalekvár
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2-3 EK libazsír (ami a mellből frissen kisült)
  • 1 TK morzsolt kakukkfű
  • 1 TK (vagy ízlés szerint) fahéj
  • frissen őrölt fekete bors
Kivesszük a libát a hűtőből, és várunk kb. fél órát. Igen, ezt még sokszor el fogom mondani: a húsoknak, mielőtt megsütjük őket, szobahőmérsékletre kell melegedniük. Minden húsnak. Mindig.
A sütőt előmelegítjük 90 fokra. A liba bőrét keresztbe bevagdossuk, és egy serpenyőben közepes hőfokon, bőrös oldalán sütni kezdjük. A hőmérséklet attól is függ, ki, mennyire átsülten szereti. Minél átsültebben, annál alacsonyabb hőfokon és annál tovább kell sütni a serpenyőben. Én a rózsaszínre törekedtem, bár a fotók nem erről tanúskodnak. Bevallom, túl sokáig vártam a képekkel, hagytam a libát kihűlni... ez lett. Nem fogok photoshoppolni. Vagy elhiszitek, vagy sem, hogy frissen szép volt és finom :D
A kelbimbókat megpucoljuk, torzsáját keresztbe bevagdossuk és forró, de nem lobogó vízben puhára főzzük.
A szilvalekvárt leöntjük a fehérborral, és közepes hőfokon összefőzzük. Ha a liba bőre megpirult, leöntjük a kisült zsír 90%-át, és ebből adunk 3 evőkanálnyit a szilvaszószhoz. Majd ízesítjük a szószt és sűrűre főzzük. (Nekem még télről maradt  a hűtőmben szilvalekvár, a Culinarisból, ami eredetileg fahéjjal édesített, cukor nélkül. Én adtam hozzá 1 EK Xukor Zérót. Esetleg főzhetitek friss szilvából is. Akkor lágyabb lesz, mint a képen látható. Szerintem kb. 250g szilva elég hozzá. Annyival több "munka", amíg a botmixerrel pépesítitek.) 
A libát megfordítjuk, és a másik oldalán is megsütjük. Majd tányérra tesszük, és mehet az előmelegített sütőbe várakozni, míg minden más is elkészül. 
A szalonnát csíkokra vágjuk, kiöntjük a zsírt a liba serpenyőjéből (nem kell szárazra törölni:) és ebben, a felaprított chilivel üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a megpuhult, lecsöpögtetett kelbimbót, magasabb hőfokon gyorsan összepirítjuk, sózzuk, borsozzuk. Tálalhatunk!
A libát vékony szeletekre vágjuk és tálaláskor frissen sózzuk, borsozzuk.
Jó étvágyat!

Ti mit esztek Márton napon? 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...