péntek, november 18, 2011

Habcsók torta UFÓ krémmel

Mostanában nem szerettek engem a konyhagépeim. Vagy bántottak, vagy feladták a szolgálatot. A kávédaráló ráunt a marcipánkészítésre, és pillanatokkal azelőtt, hogy a motorja égett volna le, letörött az egyik kése. A keverőm habverője is elfáradt, és egyszer csak beletörött a tojásfehérjébe. Aztán a kölcsön gépem motorja szenet kezdett köpködni. (A vízforralómat meg már meg sem említem. Ezzel együtt 1 hét alatt 3 gép mínuszba kerültem.) Más választásom nem lévén (gondolnátok, hogy a géphez tartozó habverő, mint pótalkatrész, majdnem olyan drága, mint egy új gép?!) újakra cseréltem őket. A kávédarálót felváltotta egy 1000 Wattos daráló-turmix-kávédaráló multifunkciós masina. (A vízforralót egyelőre lábasra cseréltem.) Ééééés: új kézi habverő érkezett! Azonnal ki akartam próbálni. És mivel lehetne a legjobban tesztelni, ha nem a tojásfehérjével! Vaníliám nem volt, így a madártejtől eltekintettem. Habcsók torta született. Csak semmi "liszt", semmi mag. Önmagában akartam megcsodálni a tojásfehérjét, új gépem remekművét :D
Na de, vajon mi van a tortában? Ki találja ki? (Nem ér előre megnézni az összetevők listáját!:)
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 4(+1) púpozott EK porxukor
  • 2 banán
  • 2 dl kókusztej
  • 1 KK zselatin
A sütőt előmelegítjük: 120 fok, hőlégkeveréses. 2 tojást szétválasztunk, a sárgáját félretesszük, a fehérjét 2 púpozott EK porxukorral kemény habbá verjük. A tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, elegyengetjük benne a habot és mehet a sütőbe. Kb 30 percig sütöttem, míg a teteje egy kicsit megpirult, kívül kemény, belül lágy maradt és később is megtartotta a formáját.
Ismételjük meg a műveletet. Annyi különbséggel, hogy az utolsó 2 EK tojásfehérjét egy zacskó és egy tejszínhabnyomó bigyó segítségével tettem a formába, hogy némi kinézete is legyen a tortának. Lehet, nem ártana beszereznem 1-2 profi felszerelést a barkácsolás helyett :D
Amikor a második tortalap a sütőben van, jöhet a krém. 2 banánt felszeletelünk és 1 kávéskanál kókuszzsírral megpirítjuk. Majd felöntjük 2 dl kókusztejjel, összeturmixoljuk és lassú tűzön felfőzzük. Ez idő alatt a 4 tojássárgáját 1 EK porxukorral gyöngyöző, de nem forrásban lévő víz felett kikeverjük, majd kanalanként, lassan kevergetve hozzáadjuk a banánpürét. Összesen kb. 10-15 percig kevergetjük, az utolsó pár percben hozzáadunk 1 TK zselatint. Ha kész, hagyjuk kihűlni.
Míg a banánt összefőztem a kókusztejjel eszembe jutott, hogy talán nem ártott volna egy csipet aszkorbinsav (C-vitamin), hogy a banán ne barnuljon meg. De már késő volt. Mindegy, gondoltam, ha barna, hát barna. Így természetes. Aztán... bumm. Mit neki barna! Bezöldült. Sejtésem szerint az eritrit (Xukor Zéró), vagy az eritrit és a zselatin reakciója? Legközelebb xilittel próbálom, és teszek bele egy csipet aszkorbinsavat is. Hátha akkor guszta is lesz, nem csak finom :)


Kipróbáltad? Írd meg a tapasztalatod! Zöld lett a krém, barna, vagy krémszínű?

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...