péntek, május 21, 2010

Könnyű vacsora (reggeli?)

Tojásrántotta retekkel. Nevethettek, hogy ez nem egy recept, és tényleg nem az. Két oka van, hogy mégis feltöltöm: az egyik, hogy én a retket nem nyersen eszem a tojásrántotta mellé, hanem még sütés előtt hozzákeverem. Megsózom, és meghintem egy csipetnyi morzsolt kakukkfűvel.
A másik ok, hogy ez a vacsora tényleg könnyű, ráadásul igazán fogyókúrás és extrém paleo: A tojás minimális kalóriát tartalmaz (kb. 80kcal). A retekben pedig nem csak minimális kalória van (vagyis 100 grammban 16kcal) a nutritiondata szerint, hanem majdnem kétszer annyi Omega-3, mint Omega-6 (31mg/17mg)!!! És mindehhez még enyhén vízhajtó hatású is.

Ráadásképp megszórtam némi friss kerti zsázsával. Ez egy zöldségnövény, enyhén csípős, salátákhoz nagyon finom. Ajánlom azoknak, akik korábban szerették a csírákat, de a lektintartalmuk miatt le kellett mondaniuk róla.

2 hozzászólás:

Éva írta...

Bocsi a kritikáért, de reggelire nem jó a retek, mert a vese fő tápláléka és inkább az esti órákban ajánlatos fogyasztani.(szervóra)Éva

botao írta...

Kritikát szívesen fogadok :)
De ez inkább egy táplálkozás-elmélet, ha jól értelmezem, amiben én nem vagyok jártas. Így azt sem tudom megítélni, tényleg van-e alapja. Igazából a mit/mikor eszek kérdést én az ösztöneimre szoktam bízni, és az alapján válogatok, hogy mit/mikor kívánok. Nálam ezért a reggeli általában gyümölcs, és valóban, inkább vacsorára fogyasztok hasonló ételeket. Persze, azért előfordult már reggelire/ebédre is.
De ha küldenél bővebb infót, esetleg egy linket, ahol utána lehet olvasni az elméletednek, megköszönném. Biztosan nem csak engem, de több olvasómat is érdekelné!

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...