péntek, május 28, 2010

Sült spárga

Igen, megint spárga. Sőt, a hétvégén is spárga volt a terítéken, zöldspárga baconbe tekerve. De hát tényleg nagyon szeretem!
Hozzávalók:
  • 1kg fehér spárga
  • 2 evőkanál olvasztott vajzsír

Mivel fehér spárgából nem lehet zsákba-spárgát készíteni, és még mindig nincsen spárgafőző edényem, nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy valamilyen egyszerű megoldást találjak. És íme!
A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A spárgákat jó alaposan megpucoltam, leszálkáztam (de a fejüket semmiképp!), száraik végét levágtam, és egy tepsiben egymás mellé fektettem őket. Meghintettem tengeri sóval, meglocsoltam 2EK olvasztott vajzsírral, befedtem alufóliával és 40 percre beraktam a sütőbe.
A spárgák tökéletesen megpuhultak, a fejük pedig egyben maradt, egyáltalán nem puhult túl. Szuper! (Javaslom, azért 30 perc után nézzetek rá, mert ha a spárgák vékonyabbak, vagy a sütőtök erősebb, könnyen lehet, hogy már kész.) Végül egy előmelegített serpenyőben még megpirítottam őket. Ettől egy kis karamellás, édes-grilles ízt kaptak. Talán sikerült a tervem? Szerintem nem csak egyszerűbb, de finomabb is! Jó étvágyat!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...