szerda, június 09, 2010

Chilis-vaníliás répaköret

Annyira megtetszett a chilli és a vanília ízkavalkádja, hogy egyből átültettem egy másik, kedvenc köretünkre, a répára. Illetve két körettel próbálkoztam, de ha most a teljes menüt bemutatnám, akkor azt a címet is adhattam volna a postnak, hogy bénázások a konyhában. De erről inkább majd egy későbbi bejegyzésben számolok be, hátha zöld ágra vergődöm még a másik felével is.

Hozzávalók:
  • répa
  • vajzsír
  • 1/2 vaníliarúd
  • chili
  • szerecsendió
  • fahéj
  • durva szemű tengeri só
Mennyiségeket most inkább nem írok, mert már fogalmam sincs, hogy pontosan mennyi répából készítettem, és én amúgy is mindig egy kicsit inkább érzéssel fűszerezek. A köret mennyiségétől függően pedig mindenből 1-2-3 csipet szükséges :)
Előmelegítettem egy serpenyőt a vajzsírral (közepesen erős lángon) és felszeleteltem a répát. Szeletelhettem volna a spagetti mintájára is, de most inkább az volt a cél, hogy a köret ropogjon egy kicsit a fogam alatt. Ebben a formában jobban megőrzik a répaszeletek a frissességüket. A répa rögtön ment a serpenyőbe puhulni.
A vaníliarudat kikapartam, a magokat elkevertem 2tk tengeri sóval, a hüvelyét pedig a répához adtam. Erősebb fokozatra kapcsoltam a tűzhelyet és megpirítottam kicsit a répát. Csak akkor fűszereztem, amikor már lekapcsoltam alatta a platnit. Hagytam még pár percig állni, és kész!
Sokféle grillezett hússal el tudom képzelni, de én leginkább lazacot ajánlanék mellé, chilivel, sóval és egy kis reszelt narancshéjjal.
Jó étvágyat!

5 hozzászólás:

Neara írta...

Szia!
Nem hittem volna, hogy ízleni fog (répakerülő vagyok), mégis nagyon finom volt, és nem csak nekem, hanem az egész családnak is ízlett! Köszi a receptet! :)
Örülök ennek a blognak; van még egy rendszeres olvasód! ;) Csak így tovább!

erzsébetcsizmadia írta...

Helló! Első olvasásra bizarnak tünt,de elkészitettem,és nagyon finom.Gratula a kreativ fantáziádhoz!

botao írta...

:)Köszi!

Egy kis friss, reszelt gyömbérrel is feldobhatjátok. Azt hiszem én is tettem rá, csak buta módon kifelejtettem a receptből :(

Myra. írta...

Én már évek óta hasonlóan cssinálom,mikor milyen kedvem van fűszerezni. A fokhagymát sem hagyom ki. Különben is a répának a vitaminja jobban hasznosúl, mint nyersen.

Myra. írta...

Én már évek óta hasonlóan cssinálom,mikor milyen kedvem van fűszerezni. A fokhagymát sem hagyom ki. Különben is a répának a vitaminja jobban hasznosúl, mint nyersen.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...