kedd, június 08, 2010

Chilis-vaníliás spenót, grillezett menyhallal zöldfűszeres vajzsíron

Más tollával ékeskedem :) Herr Schuhbeck oldalán akadtam erre az érdekes receptre, amíg információk után kutattam az új, kedvenc olajomról. Ő maga nagy rajongója a vaníliának és a chilinek (én is egyre inkább:), és nagyon sokszor kombinálja a gyömbért és a fokhagymát is. Azt mondja, így együtt (fokhagyma és gyömbér) megsokszorozzák egymás jótékony hatását. Nagyon szeretem a spenótot, de párolva, vagy kókusztejjel képtelen lennék hetente enni belőle. Korábban csináltam spenótos-tejszínes-lazacos tésztát, de ezek az idők ugye elmúltak. Szóval, nagyon megörültem, hogy egy különleges, teljesen paleo spenót receptre bukkantam. Hát még amikor megláttam a friss spenótot a zöldségesnél!
A teljes menüt egy kicsit át kellett variálnom, mert volt benne néhány nem paleo összetevő, valamint nem kaptam filézett pisztrángot, bőrével. Egyben lett volna, de képtelen vagyok (még?) a hal szemébe nézni, és lefejezni.
Hozzávalók:
  • 500g hal
A spenóthoz:
  • 500g spenót
  • 1/2 fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 szelet friss gyömbér
  • 1 vaníliarúd
  • 2ek zöldség- vagy húsleves alaplé
  • 1tk friss/mélyhűtött bazsalikom
  • 1tk friss/mélyhűtött kapor
  • 1+1ek vajzsír
  • chili

  • szerecsendió
A zöldfűszeres vajzsírhoz:
  • 2ek vajzsír
  • 1-2tk kakukkfű
  • 2 babérlevél
  • frisen őrölt chili

A pisztráng hiánya már csak azért sem keserített el, mert végre újra lehetett kapni norvég menyhalat. Ez egy nagyon ízletes hal, a halas szerint kifejezetten grillezéshez ajánlott. (Meg kell említsem, a halbolttal is iszonyatosan nagy szerencsénk van. Az eladók kedvesek, segítőkészek, mindig van pár tippjük, nem húzzák a szájukat, ha a halszeletből csak a vastagabb részt akarjuk elhozni, sőt! Általában megkérdezik hány főre vásárolunk, és maguk beszélnek rá a kisebb szeletekre. És nem mellékes, hogy minden nap más, friss áruval szolgálnak. Ez nagyon fog hiányozni Budapesten!)
Egyszer, valamikor húsvét környékén vettünk először norvég menyhalat (Brosme brosme), és nagyon imádtuk! Sovány husú, sajnos nem jellemzően omega-3-ban gazdag, de nagyon finom, és nem túl drága.
Talán a sok hozzávaló kicsit ijesztő lehet, de az étel elkészítése nagyon gyors és egyszerű. A spenótot megmostam és félretettem lecsöpögni. Felkockáztam a hagymát, a gyömbért (megpucolva!), felkarikáztam a fokhagymát, kikapartam a vaníliarudat és mindezt (a kikapart vaníliarudat és a vaníliát is) 1ek vajzsírral feltettem a tűzhelyre, közepes fokozaton, egy jó nagy fazékban (kell a hely a spenótnak:). 
Ekkor már elkezdtem előmelegíteni a grillserpenyőt (közepesen erős fokozaton) a halnak és időközben egy kicsi lábasban, alacsony hőmérsékleten felolvasztottam a 2ek vajzsírt is a zöldfűszerekkel együtt. Ezt 2-es fokozaton melegen tartottam, amíg az étel többi része el nem készült.
Amikor a hagyma üvegesre párolódott, hozzáadtam a spenótot és a 2ek alaplét. (A hal pedig ment a serpenyőbe!) Amint a spenót összeesett, már vettem is le a tűzhelyről. Rászórtam a bazsalikomot, a kaprot, hozzákevertem a maradék 1ek vajzsírt, majd sóval, chilivel és frissen reszelt szerecsendióval ízesítettem.
Tálalás! A zöldfűszeres vajzsírt a halra kanalaztam... minden elfogultság nélkül merem mondani: nagyon finom volt!
Jó étvágyat!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...