csütörtök, június 03, 2010

Sütőtök narancsredukcióval és grillezett rájaszárnnyal

Hát, a rájával kicsit mellényúltunk. Először nagyon megörültem, hogy ráakadtunk a rájaszárnyra, mert én imádom a porcogókat, a rája pedig csak porcból és húsból áll, szálkák nélkül. Meg is kóstoltam amikor elkészült, és még ízlett is. De amikor leettük a húst a porcos vázról... valahogy túl szokatlan volt az egész számunkra. Látni a porcot, csupaszon, olyan  idegen volt és elvette a kedvünket a haltól. Ugyanakkor talán ott is hibáztam, hogy nem néztem utána előre az elkészítésének, és a sima grillezés mellett maradtam. Lehet, hogy másképp kellett volna?
Mindenesetre rájával, vagy más hallal (én a lazacot ajánlom), a köretet nagyon finom! Igaz, a töknek éppen nincs szezonja (úgy látszik, mostanában kiváló érzékkel válogatok éppen kevésbé elérhető zöldségeket:), de hátha ti is ráakadtok valahol.
Hozzávalók:
  • 500g grillezni való hal
  • 1 sütőtök
  • 4 narancs
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 szelet friss gyömbér
  • frissen őrölt chili

  • frissen őrölt fekete bors
A sütőtököt nyolcadoltam, kikapartam a közepét, és betettem a sütőbe 220 fokra, körülbelül 1 órára.
Ez idő alatt kifacsartam a narancsok levét és egy kicsi lábasban feltettem a tűzhelyre. Közepes lángon, hogy ne forrjon, csak épp rotyogjon (így nem lesz habos), amíg kb. a nyolcadára nem redukálódott a folyadék.
A fokhagymagerezdet és a gyömbért megpucoltam, apróra vágtam, és akkor adtam hozzá a narancsredukcióhoz, amikor az már majdnem kész volt. Hagytam még 5 percig rotyogni, majd sóval, borssal, chilivel fűszereztem és a botmixerrel összeturmixoltam. Végül visszatettem a már kikapcsolt platnira, amíg a hal el nem készült.

A ráját előre felforrósított grillserpenyőben sütöttem át, kevés vajzsírral, mindkét oldalát kb. 5-5 percig. Tálaláskor só, bors, chili és reszelt narancshéj került rá.
Jó étvágyat!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...