szerda, június 02, 2010

Sült csokipuding rebarbara kompóttal

Egy finom desszert a hétvégére! Nem annyira bonyolult, mint amennyire bonyolultnak tűnik a neve alapján.
A két recept külön-külön is, nagyon finom, de érdemes kipróbálni ezt a kombinációt! Az édes-keserű csokipuding és az csípős, kicsit édes  rebarbara tökéletes összhangot alkot. Nem saját ötlet. Rebarbara receptek után kutattam az interneten, ekkor akadtam rá. Egy német főzőműsor (melyben hobbiszakácsok versenyeznek) receptoldaláról származik. Persze paleosítva. A kompóttal nem volt sok problémám, de a pudingot jelentősen át kellett variálnom. Másodszorra sikerült (majdnem) tökéletesre sütni.
Hozzávalók:
A pudinghoz:
  • 160g vajzsír
  • 3EK kakaó
  • 2 tojás
  • 4EK xilit
A kompóthoz:
  • 250g rebarbara
  • 1EK apróra vágott, friss gyömbér
  • 2EK xilit
  • 1/2-1 citrom reszelt héja
  • 1/2TK frissen őrölt fekete bors
  • 125ml víz
A hozzávalókat 2 főre, 3 pudinghoz és az ehhez elegendő kompóthoz adtam meg. Növeljétek nyugodtan az adagot, csak figyeljetek, hogy az arányok megmaradjanak.

Csak majdnem tökéletesre sikerült, mert azt gondolom, a megadott sütési hőmérséklet (200 fok) az átdolgozott receptemhez túl sok volt. De mivel az összetevőket is variáltam az első sütéshez képest, és az az 'elvem', hogy egyszerre csak 1 tényezővel kísérletezem, nem volt még alkalmam kipróbálni alacsonyabb hőfokon. Mindenesetre, ha elkészítitek, én 180 fokos, előmelegített sütőben javaslom. A pudingnak nem kell átsülnie belülről. Szerintem akkor jó, ha belül finom krémes marad. Végtére is ez egy puding!

Szóval, a pudinghoz melegítsétek elő a sütőt 180 fokra. A vajzsírt gőz felett olvasszátok fel (a víznek nem kell forrnia alatta, éppenhogy csak gyöngyözzön, így nem lesz túl forró a vaj) és keverjétek hozzá a 3EK kakaót. A tojásokat, egyben (nem szétválasztva) keverjétek habosra a xilittel (míg ugyanolyan szépen kifehéredik az egész, mintha csak a sárgáját kevernétek el a cukorral), és lassan keverjétek hozzá az olvasztott kakaós vajzsírt. Már mehet is a formákba. 180 fok, 15 perc. Először szépen feljönnek, de sajnos (mivel belül krémesebb), gyorsan össze is esnek  valamennyire.
Figyelem: különálló muffinformákat használjatok, vagy esetleg hőálló csészéket/bögréket, mert a puding nagyon lágy és képtelenség a muffintepsiből egyesével kiszedni. Ha mégis, akkor egyszerre borítsátok egy tálcára, és egy tálból falatozhat az egész család!
A kompóthoz szálkázzátok le a rebarbarákat, majd vágjátok kb. 5 centis darabokra, és minden hozzávalóval együtt tegyétek egy lábasba. Kevergessétek egy kicsit, míg a cukor fel nem olvad, majd befedve, lassú tűzön pároljátok, míg a rebarbara megpuhul. Ez kb. 10 perc (a képen látható kompót talán egy kicsit túl puha is lett, megfeledkeztem a 10 percről:( Kb. 5 perc párolás után próbáljátok ki, és ízesítsétek még utólag, ha szükséges.
Tényleg nem bonyolult, ugye?
Jó étvágyat!

1 hozzászólás:

rigozsofi írta...

Hú ez a desszert egyszerűen csodás! Régen a chili&vanilia oldaláról csináltam egy hasonlót és már gondolkoztam rajta hogy kikísérletezzem a paleo változatát, de így egy csomó időt spóroltál nekem :) Köszi a receptet! Ja és nekem ez az adag 3 csészéhez sok volt, kicsit kifolyt a massza sütés közben, de ketten serc-perc alatt megettük :)

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...