péntek, június 04, 2010

Mákos-aszaltszilvás muffin

Tegnap elmaradt a vacsora. Nem volt semmi a hűtőnkben amihez kedvünk lett volna, így  egyáltalán nem ettünk. Ezért ma reggel kénytelen voltam egy táplálóbb, gyors reggelit összedobni az 'éhesebbik felemnek' :) Ezt a muffint már megsütöttem egyszer a hétvégén, és várta a recept a sorát, hogy szépen feltöltsem. Ezért gondoltam, sütök egy másik fajtát. De nem lehetett! :D Pedig a korábbi mákos tésztáim általában mindig "túl mákosak" voltak. Sebaj! Így legalább volt alkalmam egy kicsit 'felturbózni'.
Hozzávalók (6 muffinhoz):
  • 4 tojás
  • 8 púpozott EK darált mák
  • 4+2 TK xilit
  • 2EK vajzsír
  • 100g aszalt szilva
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1TK citromlé
Minden sütireceptem kezdete (eddig): melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A vajzsírt a mikróban olvasztottam meg. Ha nem akartok mikrózni, akkor lehet direkt a tűzhelyen is, most nem közvetlenül a tojáshoz keverjük, így nem kell attól tartani, hogy túl forró lesz.
Az aszalt szilvákból 3 darabot megfeleztem (ez a muffin tetején a díszítés), a többit apró kockákra vágtam. A mákot elkevertem a xilittel, majd egy evőkanállal hozzákevertem a szilvát, (nem baj, ha a szilvadarabok összetapadnak, később a keverőgép szépen szétszedi őket:) a reszelt citromhéjat és a citromlevet.  Ez után jött a vajzsírt, majd, ahogy választottam szét a 4 tojást, a sárgájukat is direkt hozzákevertem.
Végül kemény habbá vertem a tojásfehérjét a maradék 2 teáskanál xilittel (nálam a kemény hab akkor kemény, ha már nehezebben viszi a habverő, vagy másképp: ha beletapad a keverőbe és kirázni is alig lehet) és kanalanként hozzákevertem a habverővel a mákos-szilvás masszát. Muffinformába és sütőbe vele, 30 percre!

Csak négy muffint tudtam lefotózni, kettő már nem élte meg a fotózást. Jó étvágyat!

Megjegyzem, én nem használok sütőport vagy szódabikarbónát, így általában nem lesznek túl magasak a muffinjaim. (Az 'érzékenyebb felem' állítólag kiérzi a kesernyés ízét:))) Ezért csináltam direkt oldalról fotót, hogy lássátok, azért így is megnőnek valamennyire, és az állaguk tökéletes. Ha nektek mégis fontos, hogy megnőjön, akkor keverjetek a mákhoz egy késhegynyi szódabikarbónát.

2 hozzászólás:

hektorviktor írta...

Nagyon hígnak találtam a masszát amikor beletettem a formákba, de nagyon szép és finom lett. Bátran ajánlom mindenkinek, egyszerű nagyszerű és mákos :D

botao írta...

Köszi! :)
...piskótatészte-szerű. Az is híg a sütés előtt.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...